CZYTAMY W NASZEJ SZKOLE !

 

O tym jak ogromny wpływ na rozwój dziecka ma czytanie, wie już chyba każdy:

Stymulacja mózgu - czytanie niezwykle stymuluje mózg dziecka. Uczy  je myślenia.

Rozwijanie kompetencji językowych - czytanie rozbudowuje słownictwo dziecka, rozwija jego umiejętność wysławiania się, ułatwia wyrażenie uczuć i myśli.

Wyrabianie cierpliwości - czytanie  wymaga,  a jednocześnie uczy cierpliwości.

Więź z rodzicami -    głośne czytanie dzieciom buduje mocną więź między dorosłym i dzieckiem, a czytanie   w serdecznej atmosferze zaspokajamy jego potrzebę bezpieczeństwa i  miłości, rozbudza empatię.

Pobudzenie wyobraźni - dobra książka  porusza i ożywia umysł dziecka, wpływa na rozwój jego wyobraźni.

Sukces edukacyjny - głośne czytanie dziecku od najmłodszych lat jego życie ułatwia mu później samodzielne czytanie. Daje podwaliny pod sukces w edukacji szkolnej.

 

Na pewno  można znaleźć   jeszcze niejeden powód, dla którego warto czytać dziecku książki, dlatego też dbając o jego wszechstronny rozwój – KAŻDEGO DNIA CZYTAJMY MU NA GŁOS !

 

W tym roku szkolnym jednym z priorytetów realizowany w naszej szkole, jest czytelnictwo, głośne czytanie, czytanie ze zrozumieniem. Wielkie czytanie rozpoczęło się  od pierwszego tygodnia września. Dzieciom czytają nauczyciele, ale również starsi koledzy i koleżanki z klasy III gimnazjum, wśród nich: Patrycja Buturyn, Wiktoria Kozłowska, Natalia Męzińska, Weronika Wojcieska, Mateusz Biernat, Kuba Podleś, Patryk Skorupski. Uczniowie czytają książki starannie wybrane w szkolnej bibliotece, a niektórzy  już samodzielnie wybierają odpowiednią lekturę dla dzieci z konkretnej grupy: przedszkolaków lub dzieci ze świetlicy szkolnej. Ale czytają również wychowawcy: regularnie w klasie pierwszej, czy okazjonalnie jak w klasie IV. Nauczycielka języka polskiego p. Agata Lachowska również włączyła się do akcji czytania, a codzienne głośne czytanie to już tradycja na zajęciach w świetlicy szkolnej .

Najmłodsi, przyzwyczajeni do codziennego spotkania z książką, skupiają się grzecznie i z zaciekawieniem wokół czytających; gimnazjaliści, którzy regularnie czytają młodszym kolegom oswoili się z tremą, poprawiają dykcję, dokonują odpowiedzialnych wyborów w doborze lektury. Poprzez wspólne spotkania zmieniają się relacje między starszymi a młodszymi uczniami.

Kontakt z książką rozbudza wyobraźnię ale też  zdecydowanie łagodzi obyczaje.

Życzymy wszystkim udanej lektury.

Ewa Karasiewicz

Marta Więckowska