CZYTAMY W NASZEJ SZKOLE !
O tym jak ogromny wpływ na rozwój dziecka ma czytanie, wie już chyba każdy:
Stymulacja mózgu - czytanie niezwykle stymuluje mózg dziecka. Uczy je myślenia.
Rozwijanie kompetencji językowych - czytanie rozbudowuje słownictwo dziecka, rozwija jego umiejętność wysławiania się, ułatwia wyrażenie uczuć i myśli.
Wyrabianie cierpliwości - czytanie wymaga, a jednocześnie uczy cierpliwości.
Więź z rodzicami - głośne czytanie dzieciom buduje mocną więź między dorosłym i dzieckiem, a czytanie w serdecznej atmosferze zaspokajamy jego potrzebę bezpieczeństwa i miłości, rozbudza empatię.
Pobudzenie wyobraźni - dobra książka porusza i ożywia umysł dziecka, wpływa na rozwój jego wyobraźni.
Sukces edukacyjny - głośne czytanie dziecku od najmłodszych lat jego życie ułatwia mu później samodzielne czytanie. Daje podwaliny pod sukces w edukacji szkolnej.
Na pewno można znaleźć jeszcze niejeden powód, dla którego warto czytać dziecku książki, dlatego też dbając o jego wszechstronny rozwój – KAŻDEGO DNIA CZYTAJMY MU NA GŁOS !
W tym roku szkolnym jednym z priorytetów realizowany w naszej szkole, jest czytelnictwo, głośne czytanie, czytanie ze zrozumieniem. Wielkie czytanie rozpoczęło się od pierwszego tygodnia września. Dzieciom czytają nauczyciele, ale również starsi koledzy i koleżanki z klasy III gimnazjum, wśród nich: Patrycja Buturyn, Wiktoria Kozłowska, Natalia Męzińska, Weronika Wojcieska, Mateusz Biernat, Kuba Podleś, Patryk Skorupski. Uczniowie czytają książki starannie wybrane w szkolnej bibliotece, a niektórzy już samodzielnie wybierają odpowiednią lekturę dla dzieci z konkretnej grupy: przedszkolaków lub dzieci ze świetlicy szkolnej. Ale czytają również wychowawcy: regularnie w klasie pierwszej, czy okazjonalnie jak w klasie IV. Nauczycielka języka polskiego p. Agata Lachowska również włączyła się do akcji czytania, a codzienne głośne czytanie to już tradycja na zajęciach w świetlicy szkolnej .
Najmłodsi, przyzwyczajeni do codziennego spotkania z książką, skupiają się grzecznie i z zaciekawieniem wokół czytających; gimnazjaliści, którzy regularnie czytają młodszym kolegom oswoili się z tremą, poprawiają dykcję, dokonują odpowiedzialnych wyborów w doborze lektury. Poprzez wspólne spotkania zmieniają się relacje między starszymi a młodszymi uczniami.
Kontakt z książką rozbudza wyobraźnię ale też zdecydowanie łagodzi obyczaje.
Życzymy wszystkim udanej lektury.
Ewa Karasiewicz
Marta Więckowska