Zerówkowicze ze Szkoły Podstawowej im. Macieja Rataja w Małocicach meldują ukończenie I modułu Międzynarodowego Projektu Emocja. Gotowość szkolna obejmuje wykształcone kompetencje społeczno-emocjonalne (pewność siebie, samokontrola, komunikacja i współpraca), motywację do uczenia (ciekawość) i umiejętności intelektualne. Udział w projekcie Emocja wspomaga rozwój w/w umiejętności. Główne założenia projektu to integracja grupy, rozbudzanie wiary dzieci we własne możliwości oraz rozwijanie kreatywności. Realizacja I modułu Kreatywność urozmaiciła i wzbogaciła nasze zajęcia. Byliśmy zaskoczeni jak dużo można osiągnąć, gdy zaczniemy wierzyć we własne możliwości. Podobnie jak nauczycielka Vashti – głównej bohaterki bajki „The dot” wierzyła w talent dziewczynki. Z wielką przyjemnością obejrzeliśmy bajkę. Często odwołujemy się do niej podczas wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych. Najczęściej podczas pierwszych prób pisania liter, które nie zawsze za pierwszym razem wyglądają tak, jakbyśmy sobie tego życzyli. Wielką radość sprawiła nam aplikacja Quiver. Ożywianie kropek wywołało dużo pozytywnych emocji. Niektórzy z nas na jednej kropce nie poprzestali. Kreatywnością wykazywaliśmy się również podczas robienia jesiennych stworków z kasztanów i żołędzi. Kreatywni jesteśmy codziennie podczas spontanicznych zabaw – czasem potrafimy zaskoczyć nawet Panie. Oznaczaliśmy swoje samopoczucie przy użyciu termometru – przy okazji zapoznaliśmy się z nowym narzędziem. Wysłuchaliśmy i omówiliśmy opowiadania pt. „Blok rysunkowy”. Dyskutowaliśmy o tym, w czym każdy z nas jest dobry, co już potrafi. Chętnie angażowaliśmy się w zabawy muzyczne-ruchowe „Maluję kółeczko” oraz zabawę z wykorzystaniem chusty animacyjnej i piłeczek. Pierwszy Moduł za nami, z niecierpliwością czekamy na kolejne. Tekst i zdjęcia: Ewa Zakrzewska